Rheinland-Pfalz Tourismus GmbH

Marketingorganisatie voor de deelstaat Rijnland-Palts


Rheinland-Pfalz Tourismus GmbH (RPT) is de marketingorganisatie voor de deelstaat Rijnland-Palts. RPT maakt gebruik van een op thema's gebaseerde marketingstrategie. Onze deskundigheid is gebaseerd op marktonderzoek en de bestaande toeristische mogelijkheden in Rijnland-Palts en aan de hand daarvan hebben wij vier thema's gedefinieerd.

De marketingthema's van Rijnland-Palts zijn de natuur ontdekken, Cultuur en evenementen, Voortreffelijke wijn en Welzijn. Deze thema's worden verder uitgewerkt in productlijnen:

Wandelen: Rijnland-Palts biedt vele prachtige langeafstandswandelroutes en mooie korte wandelroutes

Fietsen: Rijnland-Palts is ook een fietsregio bij uitstek met een breed scala aan duidelijk gemarkeerde routes.

Wijnland: 70% van de Duitse wijn komt uit de zes regio's in Rijnland-Palts waar wijndruiven worden geteeld. Wijn is het levenselixer van Rijnland-Palts en van de toeristische industrie in deze deelstaat.

Onze productlijnen zijn ontwikkeld aan de hand van de USP's waarmee wij ons onderscheiden van de concurrentie.

RPT gebruikt de klassieke drie-speerpunten-benadering - marketing, verkoop en pr - om de productlijnen onder de aandacht te brengen. Dit wordt weerspiegeld in onze organisatiestructuur.

RPT werkt nauw samen met zijn stakeholders, de toeristische regio's, de organisatie van hotels en restaurants in Rijnland-Palts en de Kamers van Koophandel.

RPT zet zich in voor een integraal kwaliteitsmanagement met de duidelijk omschreven missie en zakelijke doelstellingen als uitgangspunt.

Meer B2B informatie


B2B coöperatie

In onze B2B-informatie voor reisorganisaties vindt u algemene informatie over Rijnland-Palts net als vakantie aanbiedingen van onze incoming partners.